Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu rozstrzygnął przetarg na dostawy sześciu autobusów elektrycznych i wykonanie infrastruktury do ich ładowania. Nowe pojazdy dostarczy Solaris Bus & Coach S.A., która jako jedyna złożyła ofertę w przetargu. Za zaprojektowanie oraz wybudowanie infrastruktury do ładowania autobusów elektrycznych odpowiadać będzie konsorcjum firm Ekoenergetyka – Polska i Westa Building.
Na realizację zamówienia obaj Wykonawcy mają 18 miesięcy. Przetarg ogłoszono 28 lutego 2020 r. W części postępowania dotyczącej autobusów elektrycznych złożono tylko jedną ofertę – firmy Solaris – na kwotę 16.730.091,00 zł brutto.
W części postępowania dotyczącej infrastruktury do ładowania najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm Ekoenergetyka – Polska i Westa Building – na kwotę kwotę 4.679.190.26 zł brutto. Po sprawdzeniu pod względem formalnym i merytorycznym oferty zostały zaakceptowane.
Autobusy elektryczne będą wyposażone m.in. w system informacji pasażerskiej, monitoring, klimatyzację, automaty do sprzedaży biletów, WiFi, USB. Będą to pojazdy niskopodłogowe, przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych.
Umowa w zakresie podstawowym zakłada zakup autobusów i pojazdu pogotowia. Zamawiający w myśl umowy, korzystając z prawa opcji, będzie miał możliwość zakupu dodatkowych 2 autobusów.
Druga część Zamówienia obejmuje dostawę, montaż i uruchomienie ładowarek szybkiego i wolnego ładowania autobusów elektrycznych wraz z zaprojektowaniem i budową niezbędnej infrastruktury. Trzy tzw. ładowarki wolne staną na terenie zajezdni autobusowej przy ul. Legionów, a trzy ładowarki szybkie – po jednej na pętli Uniwersytet, pl. św. Katarzyny i Rubinkowo II.
Wykonanie infrastruktury na pętli autobusowej przy ul. Dziewulskiego jest zakresem opcjonalnym. Podpisanie umów między MZK a wykonawcami będzie możliwe po przeprowadzeniu obowiązkowej kontroli przetargu przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Zakupy i roboty budowlane są realizowane w ramach projektu "Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej w Toruniu - BiT-City II", współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, zadanie „Zakup autobusów niskoemisyjnych".
[ALERT]1596434819254[/ALERT]
Phoenix08:26, 04.08.2020
Nie na utrzymanie linii, nie ma na utrzymanie częstotliwości, a oni kupują drogie autobusy elektryczne zamiast normalnych o wiele tańszych. 08:26, 04.08.2020
FR anek10:26, 04.08.2020
Tytuł sugeruje, że Toruń ma już jakieś autobusy elektryczne, a teraz będzie miał nowe. Wystarczyło napisać, że "będzie miał autobusy elektryczne". Sensacja średnia, wiele nawet mniejszych miast ma "elektryki" i "hybrydy" już od dawna - choćby pobliski Inowrocław. 10:26, 04.08.2020
hehehe11:11, 04.08.2020
Zresztą te inowrocławskie autobusy prezentują się bardzo dobrze. 11:11, 04.08.2020
hehehe11:12, 04.08.2020
Postoją sobie w zajezdni skoro linie są zawieszane lub ogranicza się częstotliwości kursowania. 11:12, 04.08.2020
abc12:09, 04.08.2020
1 3
Na te akurat jest dofinansowanie UE. 12:09, 04.08.2020