Wraca temat wyprowadzenia tirów z Torunia. Tym razem chodzi konkretnie o lewobrzeżną część miasta, gdzie natężenie ruchu przy ul. Andersa/Łódzkiej zdaniem niektórych radny i części mieszkańców jest zbyt duże.
Radny Piotr Lenkiewicz zapytał urzędników o możliwość wyprowadzenia tirów z lewobrzeża. Chodzi przede wszystkim o zmniejszenie ilości poruszania się tego typu pojazdów w ciągu ulic: Poznańskiej, Andersa i Łódzkiej.
Na tym jednak nie koniec, bo radny zaproponował również zmianę dopuszczalnej prędkości przy ul. Andersa z 70 na 50 km/h. Mowa o odcinku od Zajazdu Stawki do skrzyżowania ulic Kniaziewicza i Andersa. Zdaniem radnego i części mieszkańców zmieniony limit prędkości spowodował wzrost hałasu. Ponadto radny chce, aby w okolicy powstającego żłobka przy ul. Andersa postawić ekrany akustyczne.
Przypomnimy. Temat hałasu przy ul. Andersa był już podnoszony na naszych łamach. W lipcu 2019 r. pisaliśmy o tym. Wówczas miasto argumentowało to dopuszczalnymi normami przekroczenia hałasu. W 2017 roku została opracowana mapa akustyczna miasta Torunia, której celem jest ocena klimatu akustycznego Torunia. Jak informują urzędnicy, z mapy hałasu drogowego, przedstawiającej przekroczenia dopuszczalnych poziomów dźwięku wynika, że przy zabudowie mieszkaniowej na ul.Andersa występują przekroczenia dopuszczalnych norm hałasu w granicach od 0-5 dB.
- Na podstawie mapy akustycznej opracowany został „Program ochrony środowiska przed hałasem dla miasta Torunia na lata 2018-2022”, który został przyjęty uchwała Rady Miasta Torunia 890/2018 w dniu 19.07.2018 r. Program ten nie obejmuje ograniczenia hałasu z ulicy Andersa, w tym budowy ekranów akustycznych. Normy hałasu w mieście zależne są od sposobu zagospodarowania terenu i jego funkcji - czytamy w odpowiedzi przesłanej do wówczas redakcji.
Co sądzisz na ten temat?
[ALERT]1579514044681[/ALERT]
Użytkownik15:24, 20.01.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Po co wyprowadzać?15:38, 20.01.2020
przecież nie po tow. gospodarz betonuje miasto ,żeby te autostrady były puste? 15:38, 20.01.2020
Arti18:31, 20.01.2020
Mam nadzieję że tym razem miasto zadziała aby wyprowadzić te tiry z Andersa i Poznańskiej , z tym limitem prędkości to faktycznie na tym odcinku powinno być 50 km/ godz. , bo to jest jakieś 800 m z trzema sygnalizacjami świetlnymi po drodze, a i hałas jest znacznie większy jak jadą te 70 km/ godz i więcej niestety ... dobrze że chociaż ktoś chce pomóc , zresztą kto wpadł na taki pomysł aby podnosić na tym odcinku limit prędkości , teraz to czasami zgłupieć można od tego hałasu.. A te tiry to KATASTROFA 18:31, 20.01.2020
QWERTY18:44, 20.01.2020
Dokładnie, ten limit 70 km/godz na tym odcinku to idiotyzm , dawniej było 50 km/godz i teraz też powinno być 50 km/godz. Niby został ten limit zwiększony bo my mieszkańcy Stawek chcieliśmy (co nie jest prawdą) , ale jakoś nie znam ani jednego, który by chciał aby było inaczej niż 50 km/godz., Ja też jestem za 50 km./godz. i tak chcą wszyscy których znam , aby było ciszej, bo jadą jak diabli i hałasują ...., dawniej było ciszej. Z tymi Tirami to też fakt, miasto pozbyło się Tirów kosztem Stawek, niech jadą S10 , tam niech miasto załatwia aby jechały, a nie przez sam środek osiedla ..., one to dopiero hałasują. Panowie urzędnicy, czas aby wprowadzić normalne zmiany dobre dla mieszkańców co mieszkają w okolicach tej ulicy 18:44, 20.01.2020
Mieszkaniec18:57, 20.01.2020
Zgadzam się z radnym. Tam powinno być 50 km./ godz. , Tiry poza Andersa i Poznańską. Przy żłobku hałasują bo ruszają z czerwonego tiry przeładowane i idioci w osobowych co chcą się szybko rozpędzić do tych chorych 70 km/ godz. 18:57, 20.01.2020
Gregory19:08, 20.01.2020
Miasto ma stare opracowania przekroczenia hałasu , co mówią iż przekroczenie jest o 5 db, a tak naprawdę to zapewne o 10 db, Tyle, że pomiary robili jak Mostu nowego jeszcze nie było i jak Tirów też nie było, i jak był limit 50 km/godz. A teraz pawiana udają .... ha ha, bo tak łatwiej , myśleć nad rozwiązaniami nie potrzeba... Niech zmienią w końcu ten limit na 50 i będzie ok., a nad Tirami to trzeba popracować jak to załatwić, Inowrocław sobie tak opracował i załatwił, że wszystko omija Inowrocław , chociaż nie popieram prezydenta Inowrocławia, to szacunek za mądrość w budowie prawdziwych obwodnic a nie autostrad przez miasto ... Brawo Inowrocław, kiepsko Toruń ! 19:08, 20.01.2020
Leon19:20, 20.01.2020
No, w końcu jakieś normalne działania radnych , mam nadzieję, że nie skończy się na słowach, ten kto załatwi aby na Stawkach było normlanie, ma mój głos w następnych wyborach. Mam zdanie od zawsze jedno , w mieście powinno być max 50 km na godzinę bo bezpieczniej, mniejszy hałas, bo tak powinno być , w mieście hałas poniżej 50 db bo to dla ludzi jest ważne, Tiry i ciężarowe jak najdalej poza miasto aby przez osiedla nie jechały , to takie normalne przecież 19:20, 20.01.2020
Nick19:39, 20.01.2020
To jest przecież jasne, że wzrost prędkości powoduje wzrost hałasu , to tego urzędnicy w mieście nie wiedzieli ... ?, im wolniej jedzie samochód tym ciszej jest przecież , tak więc jak chcemy aby było gdzieś ciszej to trzeba zmniejszyć prędkość. Co też mam nadzieję nastąpi 19:39, 20.01.2020
:/20:06, 20.01.2020
Polecam postać chwilę na dowolnym przystanku wzdłuż Andersa. Myśli nie słychać. Pomijam fakt, że w nowo otwieranym żłobku będzie wylęgarnia dzieci z ADHD, które ze strachu będą się moczyć po nocach. 20:06, 20.01.2020
hygtfrd20:12, 20.01.2020
a ja myślę że te dzieci będą odważniejsze od tych bez tyrów :d I NA WOJNĘ PÓJDĄ BEZ STRACHU NIE TO CO POZOSTAŁE I ICH RODZICE. 20:12, 20.01.2020
do hygtfrd08:35, 21.01.2020
Ja myślę, że tak lubisz tiry, bo twoja stara to pewnie tzw tirówka a stary NN. 08:35, 21.01.2020
yhegtfr20:11, 20.01.2020
no to kruca bomba gdzie te tyry mają śmigać skoro wszędzie źle. na autostradzie źle bo drogo i farmerom za głośno i zwierzeta dzikie się płosza w miastach źle bo ludzie się wprowadzili ze wsi sielskiej i aniejlskiej i tera im przeszkadza po latach mieszkania z tym hałasem za oknem. gdzie? całkiem zablokować jazdę tyrami? to jak do sklepu bydziesz skikał majtku? co dasz pyndrakowi na obiad? 20:11, 20.01.2020
co za kretyn08:34, 21.01.2020
Myślałeś o eutanazji? Pamiętaj nigdy nie jest za późno, bo widać, że z tak małym mózgiem męczysz się strasznie ?? 08:34, 21.01.2020
Tyry20:23, 20.01.2020
Tiry czy jak ktoś woli "tyry" niech jadą S10 , wjazd na S10 przy wjeździe do Torunia od skrzyżowania S10 /DK15 , a potem zjazd w Węzeł Lubicz i mogą jechać i na Olsztyn i na Gdańsk i na Warszawę i odwrotnie. Tylko trzeba to załatwić i nakazać i tyle albo aż tyle
20:23, 20.01.2020
Xman20:39, 20.01.2020
Normalne miasta budują drogi zwane obwodnicami , prawdziwymi obwodnicami gdzie Tiry omijają miasto, osiedla mieszkalne, domy, bloki itd. Tam mają jechać Tiry, tak jak zrobił to Poznań, Bydgoszcz a nawet Inowrocław i wiele innych normalnych miast życzliwych mieszkańcom, my w Toruniu niby mamy obwodnicę autostradową ale po co tam wysyłać Tiry skoro mogą jechać Poznańską i Andersa, niszczyć ludzi hałasem i drogi też niszczyć aby potem te drogi systematycznie naprawiać z podatków Torunian 20:39, 20.01.2020
Torunianinn23:00, 20.01.2020
Komentarze pisze jedna osoba, wszystkie tym samym słownictwem. Żal.pl 23:00, 20.01.2020
Liga22:04, 16.02.2020
Nie osłabisz tego , co jest istotne dla wielu ... hehe , za komuny tak robili jak ty aby niszczyć opinie i zdanie innych ... 22:04, 16.02.2020
Chetor09:16, 21.01.2020
Tym co piszą komentarze należy przyznać częściowo rację, ale ... Nikt nie zwraca uwagi na dwa bardzo istotne fakty. Po pierwsze, ulic Andersa była budowana kilkanaście lat temu jak Trasa Średnicowa Podgórza, a więc z założenia miała być łącznikiem pomiędzy ul. Poznańską i Łódzką - ulicami wylotowymi, po której miał odbywać się m.in. ruch tranzytowy - w tym TIR-y. Po drugie, w momencie budowy tej ulicy tereny przylegającej do niej były bardzo mało zabudowane. Gwałtowny rozwój budownictwa mieszkaniowego nastąpił po wybudowaniu ulicy Andersa - stanowiła dobry dojazd. Wobec tego można mieć pretensje do planistów o to, że przy takiej arterii dopuścili budowę domów mieszkalnych. Ale można zapytać również mieszkańców tych domów, dlaczego zamieszkali w bliskim sąsiedztwie arterii. Wiadomo, że ulica ma spełniać określone cele i tego się raczej nie zmieni. 09:16, 21.01.2020
Stawki13:01, 21.01.2020
Mijasz się z prawdą kolego. Najpierw była tutaj zabudowa mieszkaniowa - mała bo mała ale była. A potem dopiero powstała droga dojazdowa, która dopiero w późniejszym czasie została przekształcona do obecnego stanu. 13:01, 21.01.2020
Thornx13:06, 21.01.2020
Dokładnie, najpierw były domy, a potem droga w obecnym wydaniu i Tiry ... :) 13:06, 21.01.2020
Thornx13:03, 21.01.2020
Kiedyś czytałem komentarze jakie pisał Torr czy jakoś podobnie i podobały mi się rozwiązania z tkz. węzłem Czerniewice , aby powstał i wtedy przekierować Tiry i inne samochody co jadą przez Toruń na S10, to by pomogło i chyba korków by było mniej :) , tylko czy i kiedy powstanie ... ? 13:03, 21.01.2020
Torrr13:26, 21.01.2020
Jeden optymalny węzeł Rudak z S10 na wprost nowego mostu w tunelu częściowo zamkniętym przez os Piaski pod Włocławską i pod rondem Pileckiego zdejmuje z Poznańskiej i Andersa minimum 3tys pojazdów/dobę przenosząc te pojazdy na S10.
Koszt ten sam (80 mln zł) co planowanych dwóch szkodliwych łączników: pokręconych Czerniewic (20 mln zł) z kolejnym (trzecim) nowym rondem na peryferiach w lesie w drodze na nowy most którymi prawie nic nie zjedzie i Kluczyków (60 mln zł) ładujących wszystko na stary most.
Wystarczy z nich zrezygnować.
Dodatkowo zrobienie węzła Kluczyki oprócz pokręconych Czerniewic spowoduje że nie tylko nic z zachodu (Byd/Poz) nie wjedzie przez w. Czerniewice ale ruch z Łodzi do centrum przeniesie się z nowego na stary most przez węzeł Podgórz (Kluczyki). Nikt z tego kierunku nie będzie się przecież cofał z S10 tym łukiem łącznika Czerniewice na wschód do Solankowej/Łódzkiej i skakał jak pijany zając wiaduktami/ tunelami i rondami na peryferiach miasta 3razy przez te same tory w drodze na nowym most do centrum.
Zamiast tego podjedzie do węzła Podgórz prosto najkrótszą drogą (eSką) pod samo centrum nie zdejmując nogi z gazu.
Stary most z dojazdami zostanie całkowicie zablokowany a tiry będą dalej zasuwać Andersa.
13:26, 21.01.2020
Torrr13:28, 21.01.2020
Węzeł Rudak na wprost nowego mostu wg opracowania firmy Emdrog (wariant 2A/2B (żółty)):
https://ddtorun.pl/pl/11_wiadomosci/2010_dotarlismy_do_wariantow_polaczenia_miasta_z_wezlem_na_s10.html 13:28, 21.01.2020
Torrr13:29, 21.01.2020
Tunel częściowo zamknięty przez os Piaski w szerokim korytarzu ul Jaspisowej pod Włocławską i pod rondem Pileckiego:
https://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=156104292&postcount=24 13:29, 21.01.2020
Torrr13:40, 21.01.2020
Decyzja środowiskowa dla S10 BiT ma być w kwietniu. Jest czas na "nawrócenie" czyli węzeł Rudak (w najwyższym punkcie S10 wg wariantu czarnego) na wprost nowego mostu z tunelem przez Piaski (wariant 2B żółty).
https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=165756770#post165756770
W przeciwnym wypadku ten kto zatwierdzi DŚU w lutym bez zmian na obwodnicy Torunia będzie wraz z prezydentem odpowiedzialny za stałe zablokowanie starego mostu i zniszczenie optymalnego rozkładu natężeń ruchu w mieście i regionie. Obrazki z remontu Alei JP2 i podobne po drugiej stronie starego mostu to będzie standard. 13:40, 21.01.2020
frasyniuk15:07, 21.01.2020
Usunięto mój wpis n/t tirów, którymi wyjechałem z podziemia w roku 1989! I komu to przeszkadzało? , było grzecznie, prawdziwie. Zazdrościcie, że mi się powiodło! . Dlaczego mnie sekujecie?, czy dlatego, że jestem człowiekiem sukcesu, w odróżnieniu od tej całej reszty, bidy nieudaczników z podziemnej solidarności. 15:07, 21.01.2020
OK18:48, 21.01.2020
Rozwiązanie jakie opisuje Torrr dla połączenia nowego mostu prostą drogą z S10 jest dobre. Tylko czy jest jeszcze szansa aby coś zmienić ?. Rozwiązanie aby Tiry jechały S10 ze zjazdem w Lubiczu, też jest dobre, wymaga jednak aby miasto załatwiło tą słynną , wiele razy obiecaną w kampaniach wyborczych wszystkich opcji ...., obwodnicę autostradową Torunia :), co do 50 km/h na Andersa uważam, że taki właśnie limit powinien być w obszarze zabudowanym i należy taki limit tam zastosować. 18:48, 21.01.2020
Torrr23:55, 21.01.2020
Decyzje środowiskową po jej wydaniu można podważyć a nawet na jakiś czas zablokować pozwolenie na budowę co już miało miejsce np w przypadku mostu wschodniego, więc walczyć o to rozwiązanie można jeszcze latami. Oczywiście najprościej zrobić to teraz - wystarczy jedna decyzja prezydenta i za miesiąc mamy wydaną decyzje uwzględniającą jeden optymalny węzeł Rudak (zamiast pokręconych Czerniewic i Kluczyków) oraz odsunięcie, skrócenie i wyprostowanie poligonowej S10 oddalające hałas pojazdów od zabudowy i otwierające nowe tereny do wykorzystania przez miasto. Nie ma ŻADNYCH argumentów przeciwko takiemu rozwiązaniu tylko niezrozumiały upór prezydenta.
Tu nie chodzi tylko o niepłacące Tiry jadące tranzytem Andersa przez miasto ale też Tiry i osobówki wjeżdżające/wyj. do miasta i okolic na prawy brzeg mostem wschodnim. Darmowa obwodnica nie rozwiązuje tego problemu. Dalej będą pomykać Andersa. Pomijam już to, że raczej nie ma szans na darmową obwodnicę A1 do 2039 (końca koncesji). Węzeł Rudak rozwiązuje oba te problemy.
Limit 50 km/h czy ekrany nie sprawią że Tiry i osobówki znikną z Andersa. To załatwia tylko węzeł Rudak (minimum 3tys pojazdów/dobę zdjętych z Poznańskiej/Andersa/Łódzkiej, przeniesionych na S10 w bezkolizyjny łącznik z tunelem pod Włocławską i pod rondem Pileckiego prosto na most wschodni). 23:55, 21.01.2020
sacior11:12, 22.01.2020
widze ze wielu nie zna przepisow ruchu drogowego wiec nawet jak jest podwyzszenie do 70km/h (nowy most, lubicka,srednicowka...itd) to dla aut powyzej 3,5 tony nadal jest ograniczenie do 50 km/h w terenie zabudowanym 11:12, 22.01.2020
Radek16:21, 22.01.2020
Kurcze no, czy to takie tródne zrozumieć ?, znamy przepisy drogowe, ale chodzi o to , że osobowe jadą 70 na godzinę i więcej i to powoduje duży hałas oraz pogłos od tej jazdy idzie na całe osiedle, dlatego prosimy o limit 50 na godzinę dla osobowych itd. jak było dawniej bo to wyciszy ten hałas od osobowych , co do Tirów chodzi o to aby nie jechały Andersa tylko inną drogą , bo Tiry hałasują nawet przy 50 na godzinę, a często niestety jadą szybciej ... Czy to taki problem na tym odcinku zrobić 50 na godzinę ? Oraz popracować jak pozbyć się Tirów z Andersa i Poznańskiej ? Wg mnie, to nie problem tylko kwestia czasu i pomysłu. Te 50 na godzinę można od ręki zrobić, a nad resztą pomyśleć w rozsądnym czasie kilku miesięcy wiedząc że im szybciej tym lepiej. Ps a te kilka ekranów jak trzeba to też nie jest wyzwanie tylko dobra wola i zrozumienie .... 16:21, 22.01.2020
Do Radek17:15, 22.01.2020
Radek, trudne przez u :) , ale ogólnie to się zgadzam 17:15, 22.01.2020
jyhgtfr20:14, 20.01.2020
3 6
nie jest powiedziane. zbyt wolna jazda też jest głośna i to znacznie głośniejsza często bo małe trybiki trybią szybciej niż toczący się duży tryb powolutku 20:14, 20.01.2020
dp jyhgtfr08:36, 21.01.2020
6 1
Patrz a w twojej głowie jeden mały trybik i jeszcze nie trybi... 08:36, 21.01.2020