Zapowiada się prawdziwa drogowa rewolucja! Drogowcy wchodzą w zasadniczą fazę przebudowy al. Jana Pawła II. Wycięto już drzewa, które przeszkadzały w inwestycji. Teraz kierowcy z Torunia i pasażerowie MZK muszą uzbroić się w cierpliwość!
Prace – ze względu na rozległy zakres – podzielono na etapy. Pierwszy, obejmujący ul. Chopina i Wały gen. Sikorskiego, rozpoczął się w maju br. 6 grudnia 2019 r. Wojewoda wydał zezwolenie dla drugiego etapu, czyli al. św. Jana Pawła II, ul. Kraszewskiego i Czerwona Droga, dzięki czemu wykonawca może rozpocząć kolejny etap robót drogowych. Stanie się to 12 grudnia 2019 r. po godzinie 9.00, czyli po godzinach porannego szczytu komunikacyjnego.
Inwestycja jest realizowana w ramach projektu „Przebudowa układu torowo-drogowego w ul. Wały gen. Sikorskiego i al. Jana Pawła II wraz z budową pasa tramwajowo-autobusowego w Toruniu – BiT-City II”. Obejmuje przebudowę istniejących torowisk tramwajowych wzdłuż ulic: Chopina, al. św. Jana Pawła II, Wały gen. Sikorskiego oraz Kraszewskiego i Czerwona Droga oraz budowę nowego odcinka torowiska łączącego pl. Artylerii Polskiej i pl. Niepodległości wraz z infrastrukturą towarzyszącą – W al. św. Jana Pawła II powstanie nowoczesny węzeł przesiadkowy integrujący transport autobusowy z tramwajowym. Przeprowadzona zostanie również kompleksowa przebudowa układu drogowego w obrębie przebudowywanych torowisk. Zakres jest więc bardzo szeroki.
mówi prezes MZK w Toruniu, Zbigniew Wyszogrodzki.
Ten etap budowy będzie podzielony na dwa podetapy: podetap 1 - kiedy ruch samochodowy będzie odbywał się po jezdni wschodniej, czyli od strony starówki oraz podetap 2 - kiedy ruch zostanie przełożony na jezdnię zachodnią, od strony Bydgoskiego Przedmieścia.
Zakres robót w al. św. Jana Pawła II:
Nowe drogi, chodniki, ścieżki rowerowe, zintegrowany węzeł przesiadkowy, pas tramwajowo – autobusowy i łącznik torowy – tak w przyszłości będzie wyglądał plac Rapackiego i jego okolice. 12 grudnia 2019 r. rusza kolejny etap prac – przebudowa alei św. Jana Pawła II.
Zaczynamy od sfrezowania nawierzchni bitumicznej, następnie od rozbiórki torowiska i usunięcia starych torów. Następnie zajmiemy się uzbrajaniem sieci podziemnych, czyli budową nowego kolektora deszczowego, który ma za zadanie odwodnić jezdnię oraz torowisko, układaniem nowego wodociągu, nowych kanalizacji deszczowych, teletechnicznych i elektroenergetycznych. Następnie będą wykonywane odkrywki związane z budową fundamentów do słupów trakcyjnych. To będzie się działo do Świąt Bożego Narodzenia, a w styczniu zobaczymy, na co nam pozwoli pogoda.
wyjaśnia Wojciech Kulpiński, kierownik budowy.
W czasie prac zmieni się organizacja ruchu drogowego, odrębnie dla każdego podetapu.
Zmiany w organizacji ruchu drogowego dla podetapu I, kiedy to ruch będzie się odbywał po jezdni od strony starówki:
By zminimalizować utrudnienia, zalecany jest objazd przez most gen. Elżbiety Zawackiej.
Nastąpi zmiana lokalizacji przystanku autobusowego na al. św. Jana Pawła II - przystanek autobusowy w kierunku lewobrzeża zostanie przeniesiony za skrzyżowanie z ul. Chopina.
Od czwartku 12 grudnia od godz. 9:00, w związku z przebudową al. św. Jana Pawła II i brakiem możliwości wjazdu w ul. Mickiewicza, wprowadzona zostanie zmiana w trasie przejazdu autobusów linii zastępczej nr 53. Autobusy jadące w kierunku Bydgoskiego Przedmieścia pojadą ul. Czerwona Droga (przystanek przy Cinema City) i dalej ul. Kraszewskiego i Matejki (przystanek tymczasowy przed ul. Mickiewicza). Ominą zatem przystanki przy al. Solidarności i pl. Rapackiego.
mówi Krzysztof Przybyszewski z Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Torunia.
Co nas czeka w kolejnych etapach prac?
Etap II, podetap 2
Po zakończeniu pierwszego podetapy prac w al. św. Jana Pawła II ruch zostanie przełożony na jezdnię zachodnią.
Etap III
Ostatnim etapem robót budowlanych będzie przebudowa pl. Niepodległości. Prace będą obejmowały budowę węzła torowego na pl. Niepodległości z połączeniem nowego odcinka torowiska w al. św. Jana Pawła II oraz przebudowę fragmentów istniejącego torowiska wzdłuż ulic Kraszewskiego i Czerwona Droga.
Cała inwestycja będzie kosztować ponad 70 milionów złotych.
hehehe08:47, 12.12.2019
W styczniu zobaczą na co pozwoli pogoda.... Stwierdzą że nie poz Ala na wiele, więc poczekają do kwietnia. 08:47, 12.12.2019
Jo09:04, 12.12.2019
Zamknąć tą alterię w cholerę i nie roboty się toczą. Będzie jak na Żółkiewskiego,auta i ludzie będą krążyć między pachołkami jak te szczury w klatce. Dodając że korki na Żółkiewskiego to były Pikuś w porównaniu z tą ulicą. 09:04, 12.12.2019
ZMP rules10:08, 12.12.2019
No to zezowaty sołtys i jego niepełnosprawni z mzd zafundowali kompletna *%#)!& w centrum. Sugerują korzystanie z nowego mostu? Spoko, ale do qrrrrrwy nędzy trzeba było skończyc Żółkiewskiego, by można było tam dojechać!!!!! 10:08, 12.12.2019
remont TAK13:29, 12.12.2019
Ja rozkoszuje się teraz widokiem z kamerki na stary most. Wąż aut sunie wolniutko ,a obok piesi ida szybciej niż jadące auta. Efekt lobby samochodowego ,że auto najlepsze jest w mieście hahahahha. 13:29, 12.12.2019
Hulajnoga14:09, 12.12.2019
A jest gdzieś mapka z organizacją ruchu od dzisiaj i kiedy pokażą się takie mapki dla kolejnych etapów. U sąsiadów, tych zachodnich, to rzecz oczywista. Po co tyle słów? 14:09, 12.12.2019
hehehe10:30, 12.12.2019
8 0
Ponadto żeby wjechać na Żółkiewskiego trzeba swoje odstać na Kościuszki, Chrobrego czy Sobieskiego. 10:30, 12.12.2019