Zamknij

Jak będą wyglądać budowy dróg w Toruniu w najbliższych latach? Zdecydują o tym niebawem radni

08:00, 17.11.2019 AJ
Skomentuj Foto. Deposit Photos Foto. Deposit Photos

Jak będą wyglądać budowy dróg w Toruniu w najbliższych latach?

Uchwałą ws. przyjęcia programu gospodarczego pn. „Program Budowy Dróg lokalnych na lata 2020-2023” zajmą się radni na najbliższej miejskiej sesji.

„Program Budowy Dróg Lokalnych na lata 2020-2023” powstał jako kontynuacja programu gospodarczego pn. „Program Budowy Dróg Lokalnych na lata 2017 -2019”. Zakładał on wykonanie w latach 2017-2019 77 ulic na terenie Gminy Miasta Toruń.

W trakcie prac nad przygotowaniem projektu „Programu Budowy Dróg Lokalnych na lata 2020-2023” przeanalizowano zapisy dokumentów programowych obowiązujących w Gminie, uwzględniono wnioski z ostatnich lat, w tym składane przez mieszkańców, radnych i rady okręgów oraz zaproponowano ujęcie dróg dotąd niewnioskowanych, ale istotnych dla obsługi komunikacyjnej danego rejonu. Dalej, podzielono zadania według osiedli mieszkaniowych.

W efekcie tych prac wytypowano do wykonania następującą liczbę dróg:
- w roku 2020 – 22 o łącznej długości 5,2 km,
- w roku 2021 – 29, o łącznej długości 5,8 km,
- w roku 2022 – 27, o łącznej długości 7,3 km,
- w 2023 roku – 32, o łącznej długości 8,3 km.

- Takie rozłożenie tego programu pozwoli w całości albo prawie w całości na zapewnienie infrastruktury drogowej w postaci dróg lokalnych, chodników, dróg rowerowych na ulicach, przy których stoją domy. We właściwej proporcji pojawiają się także ulice z zabudową o charakterze usługowym, usługowo-przemysłowym i przemysłowym – wyjaśnia prezydent Michał Zaleski.

Propozycja umieszczona w PBDL na lata 2020-2023 zawiera wykaz ulic głównie o nawierzchni gruntowej przy których znajduje się zabudowa mieszkaniowa. Do ustalenia kolejności proponowanych dróg zastosowano pierwotnie przyjęte kryteria tj.
- ilość i przedmiot wniosków o budowę lub przebudowę,
- znaczenie rozpatrywanej ulicy w układzie istniejących dróg,
- czy jest i kiedy została sporządzona dokumentacja projektowa zadania,  
- uzbrojenie terenu w media,
- zakres obsługi nieruchomości przez ulicę,
- aktualny stan techniczny drogi i przejezdność.

Ponadto przewidziano do realizacji odcinki ulic z nawierzchnią tymczasowo utwardzoną oraz drogi dojazdowe do zabudowy usługowo przemysłowej, co stanowi łącznie ok. 25% ogólnej ilości odcinków ulic przewidzianych do realizacji w tym okresie.

Łączny przewidziany koszt realizacji całego czteroletniego programu to 96 mln zł.

[ALERT]1573812507961[/ALERT]

(AJ)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

Anty zalewskiAnty zalewski

3 3

A czy jakaś inwestycja drogowa w ostatnich latach w Toruniu była rozpoczęta lub zakończona w Toruniu w terminie i bez dodatkowych kosztów ?
Ostatnie przykłady typ. Rondo kaszownik , węzeł przesiadkowy pokazują ze władza nie ma pojęcia o budowie dróg ,przetargach ,Zaniżone koszty budowy itp. Szczytem buła przebudowa ulicy szosy chełmińskiej i lewoskrętu do lidla w projekcie nie potrzebny i zagrażający płynności ruchu a po 4 miesiącach ciach i pieniądze i inwestycja potrzebna za to projektant powinien być pociągnięty do odpowiedzialności karnej bo jak moNa 2 razy robić ten sam odcinek . To samo będzie dotyczyć ronda przy energetyce wspaniałe rondo przebudowane około 2 lat wielokrotnie dochodzi do kolizji i stłuczek zgłaszane przez mieszkańców jaki niebezpieczne mzd mówi jesteś super złe jeździcie ciach 2 lat znów przebudowa na turbinowe czy my nie płacimy za to 2 razy zero myślenia konsekwencji brak... ale wybory pokażą ze Michał czas już dobiega końca 10:20, 17.11.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

2012 2012

1 0

No jesli 2012 to dla Ciebie 2 lata temu, to naprawde szczesliwym jestes czlowiekiem... 15:02, 17.11.2019


reo
0%