Wczoraj pisaliśmy o kobiecie, która otrzymała mandat w tramwaju linii numer 1, mimo że miała zakupiony bilet w aplikacji mobilnej. Sprawa wywołała dyskusję na naszym portalu. Zgłosiła się kolejna Czytelniczka, która czuje się zbulwersowana zachowaniem kontrolerów. Mandat od nich otrzymała dwa razy.
Kobieta napisała w liście, że półtora tygodnia temu również otrzymała mandat, bo kupiła bilet między przystankami minutę przed wejściem kontrolerów. Uznano, na podstawie domniemania, że zakupiła bilet, widząc kontrolerów na przystanku. Natomiast w liście tłumaczyła, że tramwaj był zatłoczony i chwilę potrwało zanim do niego weszła i dokończyła transakcję.
Poprzednim razem, jak pisze kobieta, z racji, że tramwaj się spóźnił i bilet miała kupiony o godzinie, na której przystanek dalej miał być tramwaj i również otrzymała mandat. Nie pomogły wyjaśnienia o opóźnieniu tramwaju. Kobieta jest zbulwersowana zachowaniem kontrolerów.
Z kolei firma Serinus, która zajmuje się kontrolowaniem biletów w komunikacji miejskiej w Toruniu usłyszeliśmy, że takie działanie strażników było zasadne. Oczywiście kobieta ma 30 dni na to, aby od decyzji kontrolerów się odwołać.
Co o tym myślicie? Kto ma rację w tej sytuacji?
Dostajemy już dużo sygnałów od was o karygodnym zachowaniu kontrolerów. Do sprawy będziemy wracać.
[ALERT]1560241612531[/ALERT]
Mzk14:08, 11.06.2019
To co wyprawiają kontrolerzy to skandal. Myślą że są wielkimi Panami. Szarpią, wyzywają, nie mają szacunku i za grosz kultury 14:08, 11.06.2019
Zych14:10, 11.06.2019
Najgorszy jest taki gruby w okularach a z nim taki siwy wysoki. Prostak i bardzo bezczelny. Ciekawe dlaczego jeszcze pracuje? Nie raz widziałem jak zaczepial studentów czy młode dziewczyny a dresów omijał 14:10, 11.06.2019
Wit14:13, 11.06.2019
Czas zmienić firmę kontrolująca autobusy i pogonić tych dziadów! 14:13, 11.06.2019
Ola14:38, 11.06.2019
Miasto od lat nie widzi problemu, a problem jest bardzo duży... kontrolerzy MZK uważają się za wielkich Panów a to co robią to wstyd. Jak mogą sobie w domu w lustro spojrzeć po powrocie do domu z tej „pracy”? 14:38, 11.06.2019
ST14:42, 11.06.2019
Kultura osobista kontrolerów to jedna rzecz, a posiadanie biletów przez pasażerów — zupełnie inna. Co do pierwszej, kontrolerzy potrzebują profesjonalnego szkolenia z tzw. Customer Service, a raczej firma Serinus takowych nie organizuje. Co do drugiej — bilety skasowane/opłacone przed kontrolą w aplikacji mobilnej czy jakkolwiek inaczej powinny być uznawane od ręki w reklamacji. W każdym razie procedury powinny być jasne i proste w interpretacji. 14:42, 11.06.2019
Wit14:51, 11.06.2019
Święta prawda: takie szkolenie dla kontrolerów byłyby wskazane. Może wziąłby to na siebie urząd?
Co do biletów też racja, tak właśnie powinno być 14:51, 11.06.2019
Kanarek14:54, 11.06.2019
Pracowałem kiedyś jako kontroler i ta praca zmienia mentalność, pracują tam raczej ludzie gorzej wykształceni, ta praca daje im możliwość bycia kimś wyjątkowym, dlatego tak im odbija. Tego zmienić się nie da... 14:54, 11.06.2019
Phoenix15:23, 11.06.2019
Planujesz jechać komunikacją miejską? Kup bilet wcześniej.
Co to za mania ostatnich czasów kupowania biletów w autobusach czy tramwajach?
Ludzie stoją na Rapackiego, jest kiosk, a oni i tak do kierowcy idą albo oblegają biletomat, a potem mają pretensje, że kontroler wystawił mandat.
Moim zdaniem słusznie, bo mało to razy można zobaczyć jak ktoś kupuje bilet dopiero gdy widzi, że jest kontrola? Biletomat jest zawsze na środku wozu, po co się więc przeciskać skoro można wsiąść środkowymi drzwiami? Wiele razy widziałem, że kontroler widząc, że ktoś stoi by kupić bilet go pomijał, ale o tym nikt się nie pochwali na łamach gazety. 15:23, 11.06.2019
Ktośtam15:30, 11.06.2019
Wielki szacun za rozsądek w komentarzu. Racja absolutna. ZERO litości dla cwaniaków! 15:30, 11.06.2019
heniek18:18, 11.06.2019
po to robi się udogodnienia w postaci aplikacji lecz te stare cybuchy pewnie emerytowane milicjanty nie potrafią odczytać 18:18, 11.06.2019
pck21:31, 11.06.2019
@heniek synku - raczej takie gimbo-matołku, jak Ty, nie potrafią korzystać z udogodnień... Ot takie pokolenie tępe smart-zombi. 21:31, 11.06.2019
Gość16:21, 11.06.2019
Jak masz bilet to nie masz problemu. Krzyczała tylko ci co im się zatnie portfel, zawiesi telefon itd. Bilety są w kioskach a w aplikacji można kupić bilet czasowy widząc nadjeżdżający autobus czy tramwaj 16:21, 11.06.2019
co to jest17:56, 11.06.2019
co to jest wogole kontrola biletów...tak jak w UK wchodzisz przednim wejsciem kupujesz i wypie.chodzisz jakies menelstwo cie szarpie chce twoich danych..dokuemntow....won hamy 17:56, 11.06.2019
Mdf17:59, 11.06.2019
Do Pani która dostała mandat za brak biletu w telefonie - słusznie. Kontroler musiał wsiąść tak jak ona, odczekać chwilkę aż wszyscy skasują bilety, podejsc do okienka i zacząć kontrole. Ta pani miała mnóstwo czasu na skasowanie biletu, widocznie nie miała zamiaru tego robić, a w ostatniej chwili zaciął jej się telefon. Ja kasuje bilet w telefonie w momencie, gdy podjeżdża pojazd. A jeżeli ktoś nie potrafi jednocześnie stać na przystanku i kasować biletów widocznie bilet elektroniczny nie jest dla niego, niech wróci do papierowych. A co do spozniania się pojazdów to jest tragedia. Nic się nie zmienia od tylu lat. Zawsze, codziennie te same linie te same opóźnienia. Nie wiesz czy przyjechał za szybko czy aż tyle się spóźnił. Czy po tylu latach trudno jest obliczyć średni czas przejazdu o danej godzinie? Absurd ze trzeba dokupywać bilet, przez spóźnienie wynika z tego, ze od kilku lat ktoś za biurkiem nie potrafi wykonać kilku działań. 17:59, 11.06.2019
Instrukcja10:16, 12.06.2019
Mój drogi bilet kasuje się niezwłocznie po wejściu do autobusu a nie na przystanku. Czyli jeżeli chodzi o mobilny, wchodzę do autobusu zajmuje bezpiecznie miejsce i kasuje bilet. 10:16, 12.06.2019
Mmmm18:08, 11.06.2019
Bo to według pasażerów powinno wyglądać tak wsiada kontroler i pita przepraszam że przeszkadzam czy ma Pan Pani bilet nie bo zawiesił mi się system. Ojoj to przepraszam że zapytałem. Prawda jest taka że ludzie uciwi życzliwi punktualni A jest to 95 procent pasażerów nie mają żadnych problemów. 18:08, 11.06.2019
Skipp18:22, 11.06.2019
A ja mam kanarów w pompie od 11 lat nie kasuję i ani żadnego mandatu nie dostałem a jestem kontrolowany prawie codziennie 18:22, 11.06.2019
Arek18:32, 11.06.2019
A od kiedy kontroler będąc w pracy może być pod wpływem ewentualnie "wczorajszy"? 18:32, 11.06.2019
Łysy22:12, 11.06.2019
Ten łysy chyba ma jakieś haki na kogoś, taki prostak, tyle skarg na niego było a on nadal pracuje... skandal! 22:12, 11.06.2019
Abc22:21, 11.06.2019
Jazda bez biletu i cwaniactwo podróżnych to żenada, ale gorsze jest zachowanie kanarow... 22:21, 11.06.2019
Mieszkaniec09:00, 12.06.2019
Mojemu dziecku jakiś czas temu kazali skasować drugi bilet bo za minutę kończyła się ważność pierwszego i nie zdarzył by dojechać do przystanku. On akurat na tym przystanku wysiadał. Niech nauczą się zasad i regulaminów, mają szczęście że mnie tam nie było. 09:00, 12.06.2019
Nn20:40, 12.06.2019
Ten pan starszy to powinien z gwistkiem odejść gdyż jest wulgarny wobec pasażerów w ubiegłym roku widziałam na oczenie jak bral lapuwki od studentów z Warszawy razem z tym panem otylym
20:40, 12.06.2019
pawlacz14:33, 11.06.2019
1 7
kierowcy mzk to bezmózgi 14:33, 11.06.2019
Mmm18:37, 11.06.2019
5 0
Przepraszam a ty kim jesteś z zawodu że biję od ciebie taka inteligencja 18:37, 11.06.2019