Zamknij
REKLAMA

Rzecznik Praw Pacjenta zaniepokojony toruńską placówką!

14:00, 24.03.2019 | FD
REKLAMA
Skomentuj
fot. nadesłane

Rzecznik Praw Pacjenta zaniepokojony toruńską placówką!

Wracamy do poruszanej przez nas sprawy ciągłego przerejestrowywania pacjentów w poradni okulistycznej Wojewódzkiego Ośrodka Medycyny Pracy w Toruniu. Stanowisko w sprawie zajął Rzecznik Praw Pacjenta, który - mimo wyjaśnień NFZ i przychodni - jest zaniepokojony postępowaniem.

Przypomnijmy, że z WOMP zwolnił się lekarz okulista. Pacjenci nie zostali poinformowani o kolejnym terminie wizyty, a w lakonicznym smsie dowiedzieli się, że ta "została odwołana". Gdy pacjenci upomnieli się o swoją wizytę to zostali zapisani na dzień... urlopu kolejnego okulisty. Tym samym drugi raz musieli pogodzić się z przełożeniem wizyty! Władze przychodni bronią się, że terminy i tak są krótkie, a WOMP szuka specjalisty jednak nie odpowiedziały dlaczego pacjenci nie zostali poinformowani o nowym terminie i dlaczego rejestrowano ich na dzień urlopu innego lekarza. 

Najpierw stanowisko w sprawie zajął NFZ, jednak fundusz czeka na oficjalną skargę od pacjentów. Swój głos zabrał też Rzecznik Praw Pacjenta, który jest całą sprawą bardzo zaniepokojony.

Poniżej publikujemy pismo, które otrzymaliśmy od RPP, Bartłomieja Chmielowca. 

Każdy pacjent zapisując się na wizytę do lekarza powinien zostać wpisany na listę osób oczekujących na udzielenie danego świadczenia zdrowotnego oraz poinformowany o wyznaczonym terminie jego udzielenia. Zapisanie pacjenta na wizytę jest równoznaczne z tym, że placówka medyczna jest zobowiązana do udzielenia tego świadczenia. To właśnie po stronie placówki medycznej leży obowiązek takiej organizacji pracy, aby zapewnić dostęp do świadczeń opieki zdrowotnej, zgodnie z prawem ale także umową jaką placówka zawarła z Narodowym Funduszem Zdrowia. W sytuacji wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili ustalania terminu udzielenia świadczenia, a które uniemożliwiają zachowanie terminu wynikającego z listy oczekujących, podmiot leczniczy ma obowiązek poinformować pacjentów w każdy dostępny sposób o zmianie terminu wynikającego ze zmiany kolejności udzielenia świadczenia oraz jej przyczynie. Dotyczy to także sytuacji zmiany terminu udzielenia świadczenia opieki zdrowotnej na wcześniejszy. W przypadku, gdy pacjent nie może przyjść na wcześniejszą wizytę, placówka medyczna powinna poinformować o takiej możliwości kolejną osobę z listy oczekujących. Opisana sytuacja jaka spotkała pacjentów w Wojewódzkim Ośrodku Medycyny Pracy w Toruniu zaniepokoiła Rzecznika Praw Pacjenta, który wystąpił do dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Medycyny Pracy w Toruniu z prośba o wyjaśnienia. 

Do sprawy wrócimy.

(FD)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (2)

szydercaszyderca

6 0

Minęły 3 miesiące, a WOMP nadal nie ogarnął się ze zmianami po likwidacji APL. Polskie zarządzanie w państwówce pełną gębą. 23:43, 24.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MaleńczukMaleńczuk

3 0

Dokładnie, oni nie ogarniają nie tylko kolejek do okulisty, ale ogólnie kilometrowe kolejki, 3 h stania do rejestracji to też chyba nie jest normalne 08:03, 25.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
© ddtorun.pl | Prawa zastrzeżone