Zamknij

Miasto odpowiada kobiecie po emocjonalnym liście, który napisała po tragedii na Grudziądzkiej

15:00, 08.01.2019 online
Skomentuj Fot. Redakcja Fot. Redakcja

Miasto odpowiada kobiecie po emocjonalnym liście, który napisała po tragedii na Grudziądzkiej. Więcej na ten pisaliśmy TUTAJ

"W Toruniu trwa nieustający dialog o bezpieczeństwie ruchu drogowego – dziękuję za kolejny głos w tej sprawie. Troska o bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, a więc tych najmniej chronionych uczestników ruchu sprawiła, że od 2017 roku w naszym mieście jest realizowany Program Poprawy Bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów Na realizację programu w latach 2017-2019 przeznaczymy ponad 6 milionów złotych. 

W miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszego lub w miejscach szczególnie niebezpiecznych powstają sygnalizacje świetlne. Stało się tak m.in. przy ul. Warszawskiej na wysokości IV LO czy Szosie Chełmińskiej, na skrzyżowaniu z ul. Św. Antoniego i Słoneczną. Na przebudowanym odcinku Szosy Chełmińskiej od ul. Polnej do Trasy Prezydenta Władysława Raczkiewicza na każdym przejściu dla pieszy jest zamontowana sygnalizacja świetlna, która jest jednym z czynników spowalniających ruch. Montujemy sygnalizacje, progi zwalniające lub wyniesione skrzyżowania. W ramach prowadzonych inwestycji, już na etapie projektowania, pojawiają się elementy bezpieczeństwa, które mają ochronić pieszych
 i rowerzystów.

Przedmiotowe przejście  dla pieszych przy ul. Grudziądzkiej było przedmiotem analiz na etapie tworzenia Programu Poprawy Bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów – z ówczesnych danych nie dochodziło na nim do zdarzeń z udziałem pieszych. Przejście wyposażone aktywne znaki - przejście dla pieszych - uruchamiające się gdy piesi są w pobliżu przejścia a także, tzw. kocie oczka zamontowane  w poprzek jezdni wzdłuż linii „zebry”. Kilka lat temu poprawiono również oświetlenie tego przejścia. W bieżącym roku, zgodnie przyjętym Programu Poprawy Bezpieczeństwa, zaplanowano budowę specjalnego doświetlenia przejść  - łącznie 50 punktów oświetlających na 25 przejściach -  jednym z tych miejsc jest również to, na którym 29 grudnia 2018 r. doszło do tragicznego wypadku. 

W sygnalizację świetlną wyposażamy w szczególności te przejścia, które są ciągu dróg z dopuszczalną prędkością  powyżej 50 km/h -  tak dzieje się np. przy ul. Skłodowskiej-Curie, a ostatnio przy ul. Andersa. Przy ulicy Grudziądzkiej dopuszczalna prędkość wynosi 50 km/h – kierowca winien zastosować się nie tylko do tego ograniczenia, ale również zwrócić uwagę  na oznakowanie pionowe i poziome, które, podobnie jak oświetlenie, jest prawidłowe.

W 2019 roku prowadzone będą kolejne działania mające na celu poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. Zaplanowano np. budowę sygnalizacji świetlnych na przejazdach tramwajowych przy placu bpa. Chrapka, placu Honorowych Dawców Krwi czy placu Hoffmanna. Na ul. Przy Skarpie - skrzyżowanie z ul. Konstytucji 3-go Maja – powstanie sygnalizacja wzbudzana, zaś na ul. Skłodowskiej-Curie - skrzyżowanie z ul. Chrzanowskiego – pełna sygnalizacja. 

Przewiduje się zaprojektowanie i montaż 50 lamp doświetlających przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe oraz budowę wyświetlaczy prędkości. Obecnie na terenie miasta Torunia jest zamontowanych prawie 23 tys. opraw drogowych. Ponadto oświetlenie zapewniają oprawy należące do spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych, przedsiębiorstw oraz wielu innych instytucji.

Odpowiadając na zarzuty dotyczące zieleni miejskiej podam jedynie część przykładów działań, które są realizowane w ramach troski o tereny zielone w Toruniu. W związku z rozwojem miasta i wieloma prowadzonymi inwestycjami, przy części z nich, owszem niezbędna jest wycinka drzew lub zmiana ukształtowania terenów zieleni. Ingerencja w miejską zieleń zawsze jest prowadzona tylko w niezbędnym, zaplanowanym wcześniej zakresie. Równocześnie realizowane są nasadzenia zastępcze.

W 2018 roku do użytku mieszkańców został oddany zmodernizowany Ogród Muzyków. Teren przy ul. Chopina zyskał nowe nasadzenia drzew i krzewów, trawnik oraz infrastrukturę służącą rekreacji – m.in. muzyczny plac zabaw, oświetlenie i stojaki rowerowe. Nowe oblicze zyskał również skwer przy ul. Poznańskiej w pobliżu Domu Muz. Starsze drzewa zostały uformowane, nasadzono nowe rośliny ozdobne oraz zmodernizowano nawierzchnię alejek.  Nowy wygląd tego miejsca będzie najpełniej widoczny wiosną, kiedy zieleń będzie w pełnym rozkwicie. Nowe nasadzenia drzew i krzewów pojawiły się również przy ul. Sobieskiego, wzdłuż linii kolejowej. Zazieleniła się Trasa Średnicowa – szpalery dorodnych drzew, tworzących naturalne zielone ekrany rosną na odcinku ok. 1300 m, m.in. od ul. Legionów do Dworcowej. Przybyły też prawie 2 km żywopłotów (ul. Rybaki, Słowackiego, Mickiewicza, Andersa, Iwanowskiej, Sienkiewicza, Konstytucji 3 Maja, Trasa Średnicowa, Popiełuszki, Szuwarów).

W rozpoczętym właśnie 2019 roku czeka nas realizacja dużych projektów, które w istotny sposób wpłyną na miejską zieleń. Planowane są między innymi: rewitalizacja Parku Tysiąclecia wraz z odbudową układu wodnego fosy przy ul. Podgórskiej, zagospodarowanie zieleni w Parku Glazja przy ul. Waryńskiego oraz rozpoczęcie realizacji projektu „Zielona brama gotyckiej starówki” – czyli zagospodarowanie i odnowa terenów zieleni w okolicy CKK Jordanki i Muzeum Etnograficznego. Przystąpimy również do zagospodarowania turystycznego-rekreacyjnego na osiedlu zwanym Jar.

Zapewniam, że żaden głos w sprawie bezpieczeństwa na terenie Torunia nie jest ignorowany, a działania zmierzające do jego poprawy są kontynuowane."

Zastępca Prezydenta Miasta Torunia

Zbigniew Fiderewicz

(online)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(13)

Lolek Lolek

9 5

Można stawiać tysiąc sygnalizacji świetlnych, jak ktoś nie przestrzega prędkości to guzik to pomoże, moim zdaniem tutaj pomóc mogą tylko progi zwalniające 15:20, 08.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

vipvip

7 0

otóż to problem nie tkwi w drogach ,znakach czy światłach - a kierowcach ! kary są za łagodne -to jest temat do analizy a nie kolejne artykuły o Urzędniczej czy petardach na rynku miejskim - ważniejsze jest życie mieszkańców 15:51, 08.01.2019


reo

GośćGość

13 1

Na 2-pasmowych powinna być sygnalizacja świetlna "NA ŻĄDANIE". Nie włączałaby się automatycznie tamując ruch, a jednocześnie powodowałaby zatrzymanie się obu pojazdów przed przejściem. 15:35, 08.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

lilulilu

11 2

w jaki sposób krzewy ozdobne mają zrekompensować wycinkę tysięcy drzew na terenie całego miasta? Przecież 70% nowych nasadzeń usycha po 1 roku od nasadzenia. Miasto zmienia się w betonową pustynię to to jest fakt. 15:36, 08.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Megi582Megi582

13 3

Cały czas winą obarcza się kierowców. Wiadomo zbliżając się do przejścia dla pieszych trzeba zwolnić, w mieście również, ale może zwróćmy też uwagę pieszym. Sama byłam świadkiem, jak kobieta przechodząc przez pasy nawet nie zatrzymała i nie sprawdziła czy może wejść na pasy. 17:18, 08.01.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KjiKji

2 0

Na Andersa jest 50km/h 18:02, 08.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

gośćgość

2 0

a ktoś tyle jeździ po Andersa,bo wydaje mi się że zdecydowanie szybciej, podobnie jest wew. dzielnicy stawki gdzie przy blokach i domkach jest ograniczenie do 50 a jeżdżą zdecydowanie szybciej. No ale miasto dba o bezpieczeństwo na etapie projektowania tych pięknych autostrad przez osiedla 15:13, 09.01.2019


LukasLukas

7 2

Jadąc dziś do pracy na pasy na chełminskiej kolo MENTORA najpierw wjechała mi pani na rowerku (na moim zielonym, jej CZERWONYM) kawałek dalej wlazł mi na pasach Janusz z kiepem w pysku, i jeszcze się awanturował że go człowiek strąbi bo przecież Panicz idzie (także na jego czerwonym). Uważam że wina nie zawsze leży po stronie kierowców, o tej porze roku na ulicach ciemno, ludzie chodzą w tych ciemnych strojach i naprawdę trzeba mieć sokoli wzrok i duzo przewidywać żeby kogoś nie zabić nie ze swojej winy. 07:19, 09.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

gośćgość

2 0

Jak nie leży, to nie leży. Jednak w przypadku takim jak ten i podobnych , gdzie wina kierowcy jest ewidentna, nagminne "odbijanie piłeczki" przez posiadaczy czterech kółek oraz szukanie winy wszędzie tylko nie w sobie, jest nad wyraz żenujące. 00:09, 10.01.2019


OBSERWATOROBSERWATOR

4 0

Ja uważam że największym problemem nie jest sygnalizacja czy oświetlenie przejść dla pieszych !!! Tylko mentalność kierowców czasami ich brawura i bezmyślność.Adekfatne też powinny być też kary za tego typu wykroczenia NP: MANDAT ZA PRZEJAZD LUB WYPRZEDZANIE NA PASACH 1500-2000zł LUB POTRĄCENIE NA PASACH MINIMUM 15 LAT ZE SKUTKIEM ŚMIERTELNYM ( MOWA) KARY BY WTEDY ODSTRASZAŁY I DAŁY DO MYŚLENIA CZY WARTO ZAPIER...Ć ??? 08:25, 09.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

gośćgość

2 0

pewnie, racja, a teraz za potrącenie dwóch osób wracających z sylwestra 2,5 roku bo czesciowo same sobie były winne. Paranoja 15:15, 09.01.2019


ememensememens

3 0

Ale o co awantura?
Przejeżdżałem tamtędy nie raz w nocy, czy to po zmroku.
Przejście jest dobrze oświetlone. Naprawdę. Nie sposób nie zauważyć pieszych. Nawet jadąc 60 km/h.
Wyjścia są dwa:
- albo kierowca jechał grubo powyżej 50tki - no to sorry.
- albo te panie wtargnęły niczym święte krowy - no to też sorry. 06:39, 10.01.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

driverdriver

0 0

No dokładnie. 15:32, 10.01.2019


0%