Zamknij
REKLAMA

Tak go potraktowali kierowcy na Starówce. "Teraz to strach wychodzić z domu"

11:00, 11.01.2018 | MM
REKLAMA
Skomentuj
W pobliżu przejść dla pieszych trzeba zachować szczególną ostrożność Fot. Screen/YouTube

Relacje kierowcy - piesi nie należą w ostatnim czasie do najlepszych w naszym mieście. Liczne wypadki i potrącenia sprawiają, że ludzie powoli zaczynają się bać wychodzić z domu. Oto, co spotkało jednego z Czytelników, który spacerował ulicami Starówki.

Tym razem akcja działa się na ulicach Starówki. Mimo że pan Andrzej poruszał się w strefie zamieszkania, to i tak doświadczył agresji ze strony kierowców. 

- Kolejny raz przechadzając się uliczkami Starówki, doświadczyłem agresji ze strony kierowców, którzy mieli mi za złe, że idę tak zwaną jezdnią, a nie tak zwanym chodnikiem. W strefie zamieszkania takowe pojęcia nie istnieją i pieszy ma prawo korzystać z całej szerokości drogi. Kierowcy trąbią, gdy pieszy idzie jezdnią i próbują agresywnie przeganiać ich z tej części drogi w strefie - pisze w liście do redakcji Czytelnik. 

W strefie zamieszkania obowiązują zupełnie innej zasady poruszania się i to pieszy ma pierwszeństwo przed pojazdem. Nie są w niej wyznaczane przejścia dla pieszych. Prędkość pojazdów jest ograniczona do 20 km na godz.

- Przypomnijmy, kierowca ma obowiązek jechać z prędkością maksymalnie 20 km na godz. oraz parkować tylko w miejscach wyznaczonych do tego celu. Jak z parkowaniem jest problem, tak też i z agresją ze strony kierowców na pieszych idących nie chodnikiem oraz notoryczne przekraczanie prędkości, to norma. Czy nie powinno się zrobić kompleksowej edukacyjnej akcji, by uświadomić kierowców o tym, jakie zasady panują w takiej strefie? Kiedyś jakieś dziecko może wpaść pod koła rozpędzonego auta, a duży pojazd służb pożarniczych może nie wjechać do miejsca pożaru. Strach wychodzić z domu - twierdzi Czytelnik.

Czy faktycznie piesi w strefie zamieszkania mogą chodzić "całą szerokością jezdni"? Zapytaliśmy o to drogowców.

- Jeśli w strefie zamieszkania są chodniki, to pieszy zgodnie z przepisami powinien z nich korzystać, a nie chodzić "całą szerokością jezdni" - wyjaśnia Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu. 

Jak jest z kulturą jazdy w Toruniu? Czekamy na komentarze. 

[ALERT]1515657207864[/ALERT]

(MM)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (18)

gbgb

15 3

Pani rzecznik....szkoda słów...... Proszę przeczytać przepisy Ustawy PoRD
cytuję:
"Art.11.
1.Pieszy jest obowiązany korzystać z chodnika lub drogi dla pieszych, a w razie ich braku - z pobocza. Jeżeli nie ma pobocza lub czasowo nie można z niego korzystać, pieszy może korzystać z jezdni, pod warunkiem zajmowania miejsca jak najbliżej jej krawędzi i ustępowania miejsca nadjeżdżającemu pojazdowi.
2.Pieszy idący po poboczu lub jezdni jest obowiązany iść lewą stroną drogi.
3.Piesi idący jezdnią są obowiązani iść jeden za drugim. Na drodze o małym ruchu, w warunkach dobrej widoczności, dwóch pieszych może iść obok siebie.
4.Korzystanie przez pieszego z drogi dla rowerów jest dozwolone tylko w razie braku chodnika lub pobocza albo niemożności korzystania z nich. Pieszy, z wyjątkiem osoby niepełnosprawnej, korzystając z tej drogi, jest obowiązany ustąpić miejsca rowerowi.
4a.Pieszy poruszający się po drodze po zmierzchu poza obszarem zabudowanym jest obowiązany używać elementów odblaskowych w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu, chyba że porusza się po drodze przeznaczonej wyłącznie dla pieszych lub po chodniku.
5.Przepisów ust. 1-4a nie stosuje się w strefie zamieszkania.
W strefie tej pieszy korzysta z całej szerokości drogi i ma pierwszeństwo przed pojazdem.

11:25, 11.01.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

rabarbarrabarbar

18 6

to trzeba się zachowywać jak ostatni burak i iść środkiem drogi, bo hurr durr mam pierwszeństwo i je*ać te samochody? jest chodnik to idziesz chodnikiem a jezdnię zostawiasz dla aut. nie wiem jakim trzeba być baranem żeby tego nie rozumieć 12:04, 11.01.2018


TyryryTyryry

23 7

To, że ma prawo iść jezdnią nie oznacza, że musi...Wątpię żeby chodnik byłpełen pieszych. Trochę zdrowego rozsądku ludzie. 12:38, 11.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ExpertExpert

12 3

Odnośnie tej kwestii spornej kieruję Państwa na stronę Krajowego Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, gdzie na stronach internetowych jednoznacznie określono zasady oraz przepisy, związane ze strefą pieszych.
Nadmienię tylko, że pieszy wcale nie ma obowiązku poruszania się chodnikiem, lecz ma prawo korzystać z całej szerokości drogi, i ma bezwzględne pierwszeństwo przed pojazdami. 13:32, 11.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kierowcakierowca

15 6

puszczam pieszych na starówce zawsze i wszędzie, ale jak jest szeroki, pusty chodnik, a *%#)!& idzie wzdłuż jezdni blokując cały ruch np. na rabiańskiej to nóż w kieszeni się otwiera 13:43, 11.01.2018

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

PiechórPiechór

12 4

ale musisz ciągnąć się za nim bez ponaglania go w jakikolwiek sposób ponieważ to jego obszar i ma prawo nawet się zatrzymać i stać na jezdni a ty będziesz czekać aż sobie pójdzie ;) to jest STREFA ZAMIESZKANIA. To wprowadzili i tak jest. Powiem więcej, jeżeli użyjesz sygnału dźwiękowego by go ponaglić to możesz dostać mandat, gdyż nie wolno ci używać sygnału dźwiękowego w obszarze zabudowanym bez przyczyny ( a tu przyczyny nie ma bo pieszy sobie stoi bądź idzie w strefie zamieszkania czyli jest u siebie a ty jesteś gościem. ;) takie jest prawo. 13:55, 11.01.2018


komentkoment

2 0

nie zawsze jest chodnik szeroki i pusty, czasem zastawiony parkującymi autami, czasem przeszkadza paskudny bruk pod nogami po którym fatalnie się chodzi. 18:10, 11.01.2018


Raider do PiechórRaider do Piechór

1 0

Wszystko rozumiemy my kierowcy, ok wasza strefa idzcie sobie my tez chodzimy, bo do sklepu nie wjezdzamy swoimi bolidami, ALE KURNAAAA TROCHE MIEDZYLUDZKIEJ KULTURY -idzi, jedzie cis puść niech sobie pojedzie, bo tez ma prawo, bo to jednak nadal droga.

Odwrocmy sytuacje -wbiega dziecko na normalną jezdnie za pilką I CO WTEDY? Wedlug twojej logiki to skoleji jest NASZA DROGA, MAMY PRAWO ROZJECHAC DZIECKO NIEEEEE! Dbamy o te dziecko, bo tez mamy swoje.
Szanujemy intruzow na naszej drodze to Ty i inni bezsamochodowcy uszanujcie nas na swojej drodze. Zejsc poscic zajmie Ci 3 (slownie doslownie TRZY) sekundy. Boli??!! 19:02, 13.01.2018


VikiViki

10 0

Moze byscie opisali dziwna sytuację na przejeździe kolejowym Anna grudziądzkiej przy stacji lotos. Od kilku dni stoi tam znak stop uszkodzona sygnalizacja pytanie kiedy PKP ja naprawie bo ludzie nie zatrzymują się na tym stopie a ci się zatrzymują mają biegunkę przed pojazdami za nimi gwałtownie hamującymi tam jest bardzo niebezpiecznie 13:49, 11.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hahahaha

6 1

Też zacytuję aktualne przepisy Prawa Ruchu Drogowego (ruch pieszych) z wyszczególnieniem ostatniego punktu ;)
"Art.11. 1.
Pieszy jest obowiązany korzystać
z chodnika lub drogi dla pieszych, a w razie ich braku - z pobocza. Jeżeli nie ma pobocza lub czasowo nie można z niego korzystać, pieszy może korzystaćz jezdni, pod warunkiem zajmowania miejsca jak najbliżej jej krawędzi i ustępowania miejsca nadjeżdżającemu pojazdowi.
2. Pieszy idący po poboczu lub jezdni jest obowiązany iść lewą stroną drogi.
3. Piesi idący jezdnią są obowiązani iść jeden za drugim. Na drodze o małym ruchu, w warunkach dobrej widoczności, dwóch pieszych może iśćobok siebie.
4. Korzystanie przez pieszego z drogi dla rowerów jest dozwolone tylko w razie braku
chodnika lub pobocza albo niemożności korzystania z nich. Pieszy, z wyjątkiem osoby
niepełnosprawnej, korzystając z tej drogi, jest obowiązany ustąpić miejsca rowerowi.
4a.
Pieszy poruszający się po drodze po zmierzchu poza obszarem zabudowanym jest
obowiązany używać elementów odblaskowych w sposób widoczny dla innych uczestników
ruchu, chyba że porusza się po drodze przeznaczonej wyłącznie dla pieszych lub po
chodniku.
- 4a nie stosuje się w strefie zamieszkania. W strefie tej pieszy korzysta
z całej szerokości drogi i ma pierwszeństwo przed pojazdem" 14:03, 11.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hahahaha

5 0

Też zacytuję aktualne przepisy Prawa Ruchu Drogowego (ruch pieszych) z wyszczególnieniem ostatniego punktu ;)
"Art.11. 1.
Pieszy jest obowiązany korzystać
z chodnika lub drogi dla pieszych, a w razie ich braku - z pobocza. Jeżeli nie ma pobocza lub czasowo nie można z niego korzystać, pieszy może korzystaćz jezdni, pod warunkiem zajmowania miejsca jak najbliżej jej krawędzi i ustępowania miejsca nadjeżdżającemu pojazdowi.
2. Pieszy idący po poboczu lub jezdni jest obowiązany iść lewą stroną drogi.
3. Piesi idący jezdnią są obowiązani iść jeden za drugim. Na drodze o małym ruchu, w warunkach dobrej widoczności, dwóch pieszych może iśćobok siebie.
4. Korzystanie przez pieszego z drogi dla rowerów jest dozwolone tylko w razie braku
chodnika lub pobocza albo niemożności korzystania z nich. Pieszy, z wyjątkiem osoby
niepełnosprawnej, korzystając z tej drogi, jest obowiązany ustąpić miejsca rowerowi.
4a.
Pieszy poruszający się po drodze po zmierzchu poza obszarem zabudowanym jest
obowiązany używać elementów odblaskowych w sposób widoczny dla innych uczestników
ruchu, chyba że porusza się po drodze przeznaczonej wyłącznie dla pieszych lub po
chodniku.
- 4a nie stosuje się w strefie zamieszkania. W strefie tej pieszy korzysta
z całej szerokości drogi i ma pierwszeństwo przed pojazdem" 14:07, 11.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

hahahaha

5 1

Ja mam jeszcze pytanie, kto zarzadza tym obszarem?
zgodnie z kodeksem ruchu drogowego :
art.10
7. Zarządzanie ruchem na drogach wewnętrznych, w tym w strefie ruchu i strefie zamieszkania, należy do podmiotu zarządzającego tymi drogami.

czyli zarządza organ zarzadzający :D czyli kto? 14:13, 11.01.2018

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

KamilKamil

0 0

Ulicami na starówce zarządza MZD oprócz ulic wyłączonych z ruchu (np. Szerokiej). Szeroka jest drogą wewnętrzną. 18:02, 11.01.2018


hahahaha

10 0

Do świadomości kierowców odpowiedzialnych za życie innych , również młodocianych i dzieci
Art. 43
Dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi tylko pod opieką osoby, która osiągnęła wiek co najmniej 10 lat. Nie dotyczy to strefy zamieszkania.

KIEROWCO PAMIĘTAJ, W CAŁEJ STREFIE ZAMIESZKANIA DZIECI PONIŻEJ 7 LAT MOGĄ BIEGAĆ PO JEZDNI BEZ NADZORU OSOBY DOROSŁEJ ORAZ POW 10 LAT. Miejcie to w świadomości.
14:17, 11.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

semsem

14 2

Wypowiedź pani Agnieszki Kobus-Pęńsko, rzecznika prasowego Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu, może świadczyć o braku kompetencji do pracy w urzędzie związanym z ruchem drogowym. O ile mi wiadomo, aby dostać pracę w urzędzie, należy przejść testy ze znajomości przepisów prawa, związanych z żadnym urzędem. Chyba że w MZD ważne są inne znajomości? 16:37, 11.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

Do semDo sem

11 2

Jakie testy wystarczy że jesteś pociotkiem lub z tak samej kasty i masz robotę bez prawa głosu swego 17:29, 11.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TomTom

1 0

Ale się Pani rzecznik popisała hahaha.
To po co na starówce wprowadzali strefę zamieszkania, chyba po to żeby odwrócić priorytet na rzecz pieszych. Niedługo godzina parkowania na starówce będzie kosztowała 30zł i problem samochodów się sam rozwiąże ;)) 10:48, 12.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ktosktos

1 2

*%#)!& i tyle. Szuka dziury w całym. Skoro jest chodnik tonpowunien z niego korzystać. 18:46, 12.01.2018

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie firma VIVA MEDIA MARCIN NOWAK, 87-100 Toruń , ul. Konopnickiej 31/2, oraz nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie internetowej do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z naszej strony internetowej wraz z funkcjonalnościami na niej udostępnianych ,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów. Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby: dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań,zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym, aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem dane mogą zostać przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. dostawcą usług IT, agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług, Zaufanym Partnerom oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Informujemy, że na naszej stronie internetowej dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych Partnerów.

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Tam też znajdziesz informacje jak to zrobić.

Zaznacz przycisk „Zgadzam się” jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych podanych w formularzu przez VIVA MEDIA MARCIN NOWAK, 87-100 Toruń , ul. Konopnickiej 31/2 i naszych Zaufanych Partnerów jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, które obejmują także niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie aktywności na stronie internetowej zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa. Wyrażenie zgody jest dobrowolne , masz prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawiania, a także wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie, a także o pozostałych kwestiach wynikających z art. 13 RODO, dostępnych w Polityce prywatności..

Zgadzam sięNie teraz
© ddtorun.pl | Prawa zastrzeżone