Na toruńskich drogach stanęło 12 bramownic z tablicowymi drogowskazami. Po co? To oznakowanie przejazdu tranzytowego przez nasze miasto. Auta kierowane są przez trasę średnicową, a nie np. ul. Kościuszki.
Wyznaczenie przejazdu tranzytowego, który omija ruchliwą ul. Kościuszki (którą po otwarciu nowego mostu biegnie droga krajowa nr 91), to konsekwencja m.in. naszej ubiegłorocznej interwencji. Magistrat rozpoczął poszukiwania firmy, która wskaże alternatywną trasę na tranzytu, po krytycznych głosach mieszkańców ul. Kościuszki.
- Na ul. Kościuszki przybyło ciężkich wozów - alarmował rok temu mieszkaniec tej ulicy. - Cierpią na tym zwłaszcza budynki w pobliżu wyjazdu z Kościuszki - między Podgórną a Grudziądzką. To kamienice wybudowane na początku XX w. W kamienicach pękają stropy, bo nie są żelbetowe jak w nowych budynkach, ale drewniane. Budynki są oddalone od jezdni od 5 do 15 m. Brak działań spowoduje dalszą degradację kamienic. Na elewacjach najstarszych kamienicach pojawiły się liczne rysy i pęknięcia, które wymagają naprawy.
Odpowiedzią na ten problem jest nie tylko wyznaczenie alternatywnej trasy dla tranzytu (z wykorzystaniem trasy średnicowej w kierunku wschód-zachód), ale również jej odpowiednie oznakowanie. Z myślą o tranzycie zostało zamontowanych 12 nowych bramownic z drogowskazami tablicowymi. Konstrukcje stanęły nie tylko na trasie średnicowej.
Oto lokalizacje: pl. Hoffmanna, skrzyżowania: Szosy Chełmińskiej i Bema, Grudziądzkiej i trasy średnicowej, trasy średnicowej, Batorego i Dworcowej, trasy średnicowej i Chrobrego, Skłodowskiej-Curie i trasy średnicowej, Skłodowskiej-Curie i Olimpijskiej oraz Szosy Lubickiej i Olimpijskiej.
- Chodzi o przejazd tranzytowy w kierunku wschód-zachód z wykorzystaniem trasy średnicowej północnej - wyjaśnia Rafał Wiewiórski, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu.
Na bramownicach zostało zamontowanych ok. 60 znaków kierunkowych. Wykonanie dokumentacji, uzyskanie niezbędnych pozwoleń, budowa bramownic, montaż i wykonanie oznakowania pochłonęło ponad 591 tys. zł. Zadanie zrealizowała firma Tioman.
Paweł16:29, 08.08.2017
6 5
Ul. Kościuszki i Żółkiewskiego powinny zostać zwężone. Na Kościuszki powinien powstać pas-tramwajowo-autobusowy a obecny prawy pas przeznaczony na drogę rowerową, zieleń i ewentualnie kilka miejsc parkingowych. 16:29, 08.08.2017
Ja14:26, 09.08.2017
2 0
Może w ślad za tą decyzją p.Wiewiórski by się zajął sprawą postawienia na części ul.Olimpijskiej ekranów dźwiękochłonnych - tak jak to jest na trasie średnicowej i części Skłodowskiej-Curie ( akurat w tym przypadku nie wiadomo dlaczego gdyż większości nie ma tam budownictwa mieszkalnego ). Jak zwykle podejmuje się u nas decyzje bez uwzględniania interesów wszystkich zainteresowanych. Proszę przeprowadzić analizę (pomiary) ile samochodów się przemieszcza ul.Olimpijską (a jeszcze ich przybędzie w wyniku podjętych działań). Bezpośrednio przy ul.Olimpijskiej jest osiedle mieszkaniowe i powstający hałas szczególnie samochodów ciężarowych już obecnie jest dla mieszkańców uciążliwy a co będzie dalej ?! 14:26, 09.08.2017