Zamknij
REKLAMA

Skuteczne metody pozyskiwania klientów w internecie

09:33, 21.06.2018 | artykuł sponsorowany
Skomentuj

Jako przedsiębiorca handlujący w internecie z pewnością chcesz mieć dużo zleceń, a co za tym idzie – dużo pieniędzy. Niestety, nie każdy wie, jakie są skuteczne metody pozyskiwania klientów. W tym krótkim poradniku dowiesz się, co możesz i powinieneś zrobić, by zwiększyć swoje obroty.

Duża konkurencja

Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, twoja konkurencja w sieci jest z pewnością duża. Dziś handel towarem czy usługami za pośrednictwem internetu jest niezwykle prosty i każdy może się tym zająć. Oznacza to, że jeżeli chcesz być liderem, musisz pokonać kilkadziesiąt, kilkaset a nawet i kilka tysięcy stron internetowych. Ciężko to zrobić bez nakładów finansowych, jednak mądrze zainwestowane pieniądze z pewnością szybko się zwrócą. Jak więc szukać klientów w sieci i jakie są najlepsze metody ich pozyskiwania?

SEO, czyli pozycjonowanie

Jedną z najbardziej sprawdzonych, a przy tym najskuteczniejszych metod pozyskiwania klientów, jest pozycjonowanie. Jeżeli nigdy o tym nie słyszałeś, warto nadrobić zaległości. Pozycjonowanie to usługa, którą zajmują się agencje marketingu internetowego. Polega ona na tym, że twoja strona zaczyna „wspinać się” w wyszukiwarce Google. Dzięki pozycjonowaniu docierasz do większej ilości klientów, ponieważ twój sklep jest lepiej widoczny i znajduje się na pierwszym stronach w wyszukiwaniu.

Darmowe metody pozyskiwania klientów

Jednak pozycjonowanie ma jedną wadę – kosztuje pieniądze. Jest to oczywiście inwestycja, na której zwrot trzeba czekać. Jednak jeżeli nie dysponujemy wolną gotówką na promocję, możemy sami wziąć sprawy w swoje ręce. Dobrą praktyką jest pisanie bloga branżowego na swojej stronie. Czy to przyniesie dodatkowych klientów? Z pewnością nie w ciągu chwili, jednak nie od razu Rzym zbudowano. Darmowe metody pozyskiwania klientów mają to do siebie, że na wyniki musimy czekać nieco dłużej. Jednak blogowanie ma wiele zalet, które powinniśmy wykorzystać. Przede wszystkim pokazujemy siebie jako ekspertów, którzy znają się na swojej branży. Dodatkowo, możemy „sprzedawać” klientom branżowe ciekawostki, których nie przeczytają nigdzie indziej. No i wreszcie, blogowanie pozytywie wpływa na pozycjonowanie (o ile robi się to w zgodzie z SEO). Wraz z blogiem, w sukurs powinna iść również aktywna działalność w social mediach. Miliony Polaków mają konta na Facebook, więc oznacza to, że te miliony osób to potencjalni klienci, do których trzeba dotrzeć. No i wreszcie, pamiętaj o referencjach. Poproś swoich klientów, by powiedzieli coś miłego na temat twoich usług lub produktów i umieść to na swojej stronie. W ten sposób wzbudzisz zaufanie.

(artykuł sponsorowany)

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
© ddtorun.pl | Prawa zastrzeżone