REKLAMA

Nieudane wakacje? Turysta też ma swoje prawa

00:00, 01.09.2017 | Artykuł sponsorowany
REKLAMA
Skomentuj
Turyści mają też swoje prawa i jeśli są niezadowoleni z usług biura podróży, mogą walczyć o swoje, fot. depositphotos

Przez okrągły rok każdy z nas marzy o bajecznych wakacjach w urokliwym nadmorskim kurorcie. Wielu z nas organizuje wczasy na własną rękę, jednakże coraz częściej korzystamy z lukratywnych ofert biur podróży. Ta opcja jest nie tylko wygodna ale również bezpieczna, gdyż chronią nas przysługujące nam „prawa turysty”. Gdy okaże się, że standard hotelu nie był tak wysoki jak przedstawiano go w ofercie, a zamiast piaszczystej plaży oddalonej 50 m od hotelu jest żwirowy brzeg położony 2 km od nas - mamy prawo czuć się oszukani.

Co więc zrobić gdy wykupione wakacje okazały się niezgodne z zawartą z biurem podróży umową? Przede wszystkim należy zaznajomić się z przysługującymi nam prawami. W sprawach nieudanego urlopu zastosowanie znajduje Ustawa z dnia 29 kwietnia 1997 roku o usługach turystycznych.

Jeśli podczas urlopu okaże się, że umowa nie jest należycie realizowana i organizator wycieczki nie wykonuje przewidzianych w umowie usług, zobowiązany jest do wykonania innego świadczenia o wartości równej niewykonanej usłudze, bez obciążania nas dodatkowymi kosztami. Powinniśmy pamiętać, że organizator turystyki odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest spowodowane wyłącznie: np. działaniem lub zaniechaniem klienta lub siłą wyższą. W przypadku gdy zauważymy, że biuro podróży nie wywiązuje się prawidłowo z obiecanych nam udanych wakacji powinniśmy niezwłocznie zgłosić zastrzeżenia wykonawcy usługi lub organizatorowi wycieczki. Sugeruję udać się do rezydenta lub obsługi hotelu.

- Jako adwokat zalecam także zgromadzenie pełnego materiału dowodowego, który może być niezbędny podczas procesu reklamacji usług biura podróży - tłumaczy Katarzyna Bórawska z Kancelarii Centrum Prawa. - Przydatne będą wszelkie zdjęcia, filmy, relacje świadków czy podpisane przez rezydenta zgłoszenie niezgodności pomiędzy treścią umowy a rzeczywistym sposobem jej wykonywania. Jednakże zanim skierujemy sprawę na drogę postępowania sądowego warto złożyć reklamację w przeciągu 30 dni od zakończenia wakacji.

W okresie wakacyjnym do naszej kancelarii wpływa coraz więcej spraw tego rodzaju. Świadomość konsumentów nieustannie wzrasta i coraz chętniej korzystają oni z fachowych porad prawnych także w zakresie usług turystycznych. Nasz poziom życia coraz bardziej się podnosi, a więc i nasze oczekiwania co do wymarzonych wakacji stają się coraz wyższe.

Turyści skarżą się głównie na nieprawidłową lokalizację hotelu, robactwo w pokojach czy hałas, ale coraz częściej zdarzają się także skargi na monotonny jadłospis czy zbyt krótkie łóżko.

Pamiętać należy, że w takich sytuacjach przysługuje nam przede wszystkim odszkodowanie, do oszacowania którego możemy stosować tabelę frankfurcką. Określone w niej jest, że np. za nocny hałas w hotelu przysługuje nam zwrot należności w wysokości aż 40 proc. ceny wakacji. Dodatkowo nie zapominajmy, że oprócz odszkodowania przysługuje nam także zadośćuczynienie. To swego rodzaju rekompensata za szkody niematerialne (np. stres, nerwy, straty moralne) związane z rozczarowaniem urlopem.

Wysoka świadomość praw konsumenckich powoduje polepszanie jakości pracy biur podróży oraz dbanie o satysfakcję urlopowiczów.

Skoro wspomnienie wakacyjnych przygód jest czynnikiem, który powoduje nasz uśmiech w zimowe wieczory dbajmy o to aby z roku na rok ten uśmiech był coraz pełniejszy.

W przypadku chęci uzyskania więcej informacji zapraszamy do naszej Kancelarii.

Biuro Centrum Prawa

ul. Kościuszki 71/006

87-100 Toruń

tel. 720 22 7777

e-mail: biuro@centrumprawa.eu

www.centrumprawa.eu

(Artykuł sponsorowany)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
© ddtorun.pl | Prawa zastrzeżone | 2017