Tym razem wszystko wskazuje, że uda się rozstrzygnąć przetarg na studium dla drogi ekspresowej S10 między Toruniem a Bydgoszczą.
Drogowcy z bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzyli oferty w przetargu na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) - jednego z kluczowych dokumentów dla drogi ekspresowej S10 między Toruniem a Bydgoszczą.
W przetargu wystartowało 10 firm. Najtańszą ofertę - 4,46 mln zł - złożyło Voessing Polska z Poznania. Do GDDKiA trafiły jeszcze dwie oferty poniżej 5 mln zł. Chodzi o propozycję spółki Mosty Katowice (4,67 mln zł) i konsorcjum w składzie: MP-Mosty i MPRB z Krakowa (4,97 mln zł).
Pozostali oferenci proponowali ceny między ok. 6 mln a 6,5 mln zł. Od reszty odstaje jednak najdroższa oferta, którą przygotowało konsorcjum firm Egis Polska Inżynieria, Autostraa II i Egis International - 8,09 mln zł. Tymczasem GDDKiA zaplanowała na to zadanie 5,34 mln zł.
- Kolejnym etapem będzie badanie i ocena złożonych ofert - mówi Tomasz Okoński, rzecznik prasowy bydgoskiego oddziału GDDKiA. - Po zakończeniu tego etapu nastąpi wybór oferty najkorzystniejszej, podpisanie umowy z wykonawcą i rozpoczęcie prac nad dokumentacją.
Do tej pory dla drogi ekspresowej S10 zostało wykonane studium korytarzowe, które jest elementem wyjściowym do opracowania STEŚ.
- Zlecone dokumenty uściślą teraz zakres rzeczowy i finansowy inwestycji, umożliwią uzyskanie decyzji środowiskowej oraz pozwolą przejść do kolejnego etapu - mówi Okoński. - Po zakończeniu cyklu przygotowania, zadanie planowane jest do realizacji w systemie “projektuj i buduj”.
Opracowania, które przygotuje zwycięzca przetargu, obejmą istniejący odcinek drogi krajowej nr 10 między Toruniem a Bydgoszczą (między węzłem Bydgoszcz Południe a węzłem Toruń Południe). Ma on objąć m.in. rozbudowę węzła Toruń Południe, która umożliwi połączenie S10 z autostradą A1 i drogą krajową nr 91 (zjazd z drogi krajowej 91 na S10 został zamknięty po otwarciu odcinka autostrady A1 na południe od Torunia).
W planach jest też rozbudowa węzła Bydgoszcz Południe. Zostanie on dostosowany do dwujezdniowego układu na drodze krajowej nr 25. Na opracowanie STEŚ wykonawca będzie mieć 17 miesięcy.
Przypomnijmy: pierwsze podejście do opracowania STEŚ zakończyło się fiaskiem.
[ZT]2846[/ZT]
Wówczas oferenci przedstawili propozycje, które przekraczały budżet GDDKiA na to zadanie. Teraz pula, ale też i zakres zamówienia, są większe.
!11:20, 27.09.2016
0 0
Husar z Włocławka to partacze!!! 11:20, 27.09.2016