Zamknij

Cztery pasy dla aut, a może torowisko? Drogowcy opowiedzą o remoncie mostu

11:00, 18.10.2017 MT
Skomentuj To druga odsłona rozmów z wysłużoną przeprawą w tle. Fot. Tomasz Berent To druga odsłona rozmów z wysłużoną przeprawą w tle. Fot. Tomasz Berent

Jak ma wyglądać ruch w mieście podczas remontu mostu im. Piłsudskiego i pl. Armii Krajowej? Co zobaczymy po modernizacji? Ruszają w tej sprawie kolejne konsultacje społeczne. 

Konsultacje na temat rozbudowy mostu rozpoczną się 23 października się o godz. 17 na przystani AZS przy ul. Popiełuszki. W czasie spotkania mieszkańcy zapoznają się z efektami prac projektantów i podyskutują o organizacji ruchu drogowego, która ma obowiązywać podczas remontu. Uwagi i opinie można przesyłać do 12 listopada na adres [email protected].

To druga odsłona rozmów z wysłużoną przeprawą drogową w tle. W kwietniu 2016 r. drogowcy wspólnie z magistratem przeprowadzili ankietę na temat zakresu inwestycji. Spotkała się z dużym odzewem - udział w niej wzięło 3,8 tys. osób.

- Spośród proponowanych rozwiązań najwięcej poparcia zyskały wprowadzenie rozdzielonych ciągów pieszych i rowerowych po obu stronach mostu, zejście dla pieszych do zamku dybowskiego, schody na Kępę Bazarową i minitaras widokowy - mówi Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik prasowy MZD.

Kolejna propozycja dotyczyła też zmiany w organizacji ruchu samochodów na moście: powrót do dwóch pasów ruchu lub poszerzenie jezdni dzięki odsunięciu barierek ochronnych i stworzenie czterech pasów ruchu i ewentualne przeznaczenie środkowego pasa dla autobusów i pojazdów uprzywilejowanych. 

Inne pomysły to budowa torowiska tramwajowego do dworca Toruń Główny, zejścia na Bulwar Filadelfijski, zmiana iluminacji, ławki, informacja turystyczna, monitoring i śmietniki.

(MT)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(14)

PhoenixPhoenix

19 1

Torowisko na drugą stronę Wisły powinno już dawno powstać. Przez most można położyć jeden tor i wprowadzić ruch wahadłowy dla tramwajów.
Lewobrzeże coraz bardziej się rozbudowuje i czas najwyższy pomyśleć również o rozwoju komunikacji miejskiej w tym miejscu, bo na razie jest lekko mówiąc źle.
Przez całe lewobrzeże jeździ mniej linii niż przez przystanek Rubinkowo Centrum, a te linie które już są jeżdżą z niską częstotliwością sięgając nawet godzinnych przerw między kursami (linia 19). 11:26, 18.10.2017

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

DankaDanka

2 1

Jedyna szansa żeby tam teraz tramwaj puścić. Jak tego nie zrobią to już nigdy nie doczekamy się linii tramwajowej na lewobrzeżu. Od strony starego miasta poszerzyłbym mocno chodnik i uważam że ławki to nie *%#)!& pomysł na tarasie widokowym. 14:18, 18.10.2017


kkikikkiki

4 0

Lewobrzeże jest dalej gorszą częścią miasta z tego względu, że nie mieszka tu tyle wpływowych ludzi co np. na Wrzosach...wiadomo, że pod swój dom to i drogę ładną poprowadzą, torowisko zrobią i postawią masę nowych sklepów 20:24, 18.10.2017


YokoYoko

1 3

Ciężkie tramwaje będą szybciej zużywały most. Dodatkowo nie mają gdzie dalej jechać. Wiadukt uniemożliwia wypuszczenie torowiska dalej. Dworzec jest bardzo dobrze skomunikowany autobusami. 07:45, 19.10.2017


PhoenixPhoenix

0 1

Do: Yoko
Mają gdzie jechać, ale trzeba kolejnej inwestycji, która można wykonać w późniejszym czasie.
Mianowicie, wiadukt nad linią kolejową łączący Kujawską z Łódzką. To rozwiązanie nie dość, że pozwoliłoby przerzucić tramwaj dalej w stronę Andersa, to jeszcze przeniósł by się na niego ruch tirów, a co za tym idzie - skończyłoby się ich klinowanie pod wiaduktem kolejowym na AK. 11:06, 19.10.2017


reo

RadziasssRadziasss

4 2

Ławki? Na moście? Serio? 14:07, 18.10.2017

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DankaDanka

3 3

Serio! Ja tez uważam że to dobry pomysł. Byłeś kiedyś wieczorem tam na spacerze? Dużo ludzi spaceruje i stoi przy barierkach. 14:19, 18.10.2017


malenczukmalenczuk

7 2

niestety ruch mamy coraz większy, mieszkańców na lewobrzeżu przybywa i przydałyby się cztery pasy jeśli jest to możliwe, albo linia tramwajowa. Dziwię się, że nie zaplanowano jej na nowym moście...po co ławki? nie szkoda miejsca? 14:19, 18.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mieszkaniecmieszkaniec

9 1

W grę wchodzą tak na prawdę tylko dwa rozwiązani. Przede wszystkim tramwaj przez most narazie do dworca pkp (w przyszłości można linie poprowadzić na Stawki i Podgórz). Lewobrzeże w ostatnich latach się rozbudowało dosyć mocno. Nowe linie autobusowe niestety się nie pojawiają, a te co jeżdzą dosyć, że z mała częstotliwością to jeszcze przepełnione itd. Tramwaj do Dworca PKP wraz z budową węzła na Rapaka tworzył by całość i mocno ograniczył ruch aut czy też autobusów. Jeżeli tramwaj odpada bo ktoś nie potrafi wybiec myślami do przodu to tylko i wyłącznie 4 pasy ruchu. Obecne 1,5 się nie sprawdza pomimo nowego mostu coraz częściej się stoi w korkach. Samochodów przybywa, słaba komunikacja lewobrzeża z resztą miasta powodować będzie duże korki. 15:53, 18.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MisiekjaMisiekja

3 0

Torowisko juz było kiedyś ( tramwaj nr 10) nie wiem komu to przeszkadzało. Uważam że tramwaje to najlepszy środek komunikacji miejskiej dla średniej wielkości miasta. Konstrukcja mostu jest stara więc nie wiadomo jak uzyskać po 2 pasy w każdą stronę. lepiej już dać tramwaj i 2 pasy. Można dać zejścia na kępę bazarową i do zamku dybowskiego, taras widokowy ze spalinami i hałasem a tym bardziej ławki jakoś nie bardzo widzę. Przydałaby się kładka ze starego miasta do małpiego gaju i tam zagospodarować tereny zielone to byłby wypoczynkowy HIT i dojście do dworca dobre 17:47, 18.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PawełPaweł

4 1

Na moście powinien powstać buspas o zmiennym kierunku jazdy w zależności od natężenia ruchu. Jeśli byłaby taka możliwość poprzez odsunięcie barierek i zwężenie pasów powinny być dwa buspasy. Buspas zapewni szybką komunikację autobusową, co zachęci ludzi do korzystania z autobusów, a to wpłynie na zmniejszenie korków. Brak możliwości wyprzedzania zmniejszy ryzyko wypadków, a tym samym całkowitego zablokowania mostu. Poza tym buspas umożliwi szybki przejazd służbom ratunkowym.

Drogi rowerowe na moście powinny znaleźć się po obu stronach i być dwukierunkowe. Część mostu, po której poruszają się piesi i rowerzyści należy poszerzyć do 5-6 m. 19:14, 18.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Barierki do wywaleniBarierki do wywaleni

2 1

Barierki powstały żeby chronić konstrukcję mostu przed uderzeniami przez samochody. Tylko ile przez ostatnie 15 lat było wypadków na moście? Jeden? Dwa? Inna sprawa, że most to jedno, drugie to udrożnienie zjazdów i dalszej komunikacji. Co z tego, że kilka lat temu nasi ambitni drogowcy podnieśli dopuszczalną szybkość z 50 do 60, jak i tak stoi się w korku :D 07:49, 19.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

A może kolejny mostA może kolejny most

1 2

Gdzieś na wysokości bydgoskiego przedmieścia. 08:05, 19.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CrassusCrassus

3 2

Niech zostaną 3 pasy, jeśli się da 4 to nawet lepiej, ale 2 pasy już były i motocykliści szaleli na jednym kole i były wypadki. Niech będą 3 albo 4, nie 2. 11:51, 19.10.2017

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%